Belgijski artysta konceptualny, krytycznie analizujący radykalne zmiany, które technologia narzuca społeczeństwu wpływając negatywnie na środowisko. Zgłębia je zarówno od strony technologicznej, jak i w rejestrze konceptualnym, percepcyjnym, zmysłowym i ludzkim. Studiował sztuki piękne, sztukę mediów i filozofię. Zajmuje się przenikaniem sztuki, nauki i technologii w przestrzeni fizycznej i cyfrowej. Bada pojęcia tego, co niesłyszalne i nieuchwytne. Jego sztuka opiera się na interakcji między złożonymi systemami zakorzenionymi w mrocznych ekologiach i niewidzialnych terytoriach.
Doskonałym przykładem jest opracowanie konceptualne pionierskiego projektu Blackest-Black (stworzonego w nanotechnologii nowego koloru dla nowej rewolucji przemysłowej badającej naturę nicości), który powstał we współpracy z Rice University i NASA. Projekt ten otrzymał Ars Electronica Next Idea Award (2010) oraz nagrodę za najlepszą europejską współpracę między artystą a naukowcem. Współpracował z wieloma uczelniami i organizacjami na całym świecie, m.in. Instytutem Technologicznym w Karlsruhe, Uniwersytetem Wyoming w USA i European Space Research and Technology Centre, NASA.

Jego prace pokazywane były m.in. w Zentrum für Kunst und Medien (Niemcy), Art Basel (Szwajcaria), Art Science Museum (Singapur), Centre Pompidou (Francja), Biennale w Wenecji (Włochy).

Obecnie Frederik pracuje jako artysta stowarzyszony przy Uniwersytecie Zachodniej Anglii w Bristolu w Laboratorium Obliczeń Niekonwencjonalnych.